Az első benyomás 7 titka

Ez a tartalom feltöltés alatt van

Az első benyomás sokak számára az a lehetőség, amivel meg tudják alapozni a jövőjüket. Egy buliban ismerkedés közben, egy állásinterjún, egy üzletben eladóként vagy üzletkötőként, esetleg előadóként vagy tanárként egy iskolában.

Ugyan a személyiségünk 5 összetevője kapcsán láthattuk, hogy rengeteg minden elemből áll össze az, akik vagyunk, s ráadásul ezek sem állandók, de van 7 olyan pont, amire ha figyelünk, képesek lehetünk bármilyen helyzetben jó benyomást kelteni.

Amit viszont fontos ezek kapcsán megjegyeznünk, hogy az első benyomás megteremtése nem egy pillanat műve, hanem egy folyamatos munka következménye, amit ha céltudatosan és rendszeresen végzünk, akkor az első pillanatok hatását tovább tudjuk javítani.

Még akkor is, ha nem éppen a legjobb pillanatunkban találkoztunk először.

1. benyomás: Megjelenés

A fizikai megjelenésünk az, ami a legtöbbünknek az első benyomás kapcsán felötlik, mint gondolat. Rengeteg olyan tanácsadó van, akik pontosan meg tudják mondani, egy adott helyzetben milyen ruházatot érdemes felvenni.

Ennek időnként van pár igen fura megnyilvánulása is. Egyetemistaként megpróbáltam biztosítási üzletkötőként boldogulni, s felvettem az érettségi öltönyöm nyár közepén. Mentem a megbeszélésre, a dög meleg trolin, s úgy szakadt rólam a víz, mintha az Amazonas teljes vízrendszere megjelent volna a testemen.

Nem kis késéssel érkeztem meg, s a reménybeli ügyfél egy trikóban és egy strandnadrágban várt a 40 fok meleg panelban. Amiből persze nem lett üzlet, mert nem tudtam könnyed és laza lenni a szituációban, s nem mellékesen az izzadságtól úgy ált rajtam a ruha, mint tehénen a gatya. Ami nagyon feszélyezett.

Online önismereti tréning

A fizikai megjelenés kulcsa nem maga az öltözködés, hanem a test könnyed s rugalmas állapota, amit a ruházatunk ki tud emelni, vagy el tud rejteni. Egy téli kabátban biztosan kevésbé érvényesül a testem hatása, mint tavasszal, amikor az lekerül rólunk.

Ha jól érezzük magunkat a testünkben, s képesek vagyunk természetesen mozogni egy helyzetben, akkor teljesen mindegy, milyen ruhadarabok vannak rajtunk. Lehetünk akár nyakig sárosak, vagy olajos, a kiállásom akkor is megmarad.

A testünk könnyed érzetét úgy fejleszthetjük, hogy egyenesen üljünk és járjunk. A könnyed és rugalmas testtartás kulcsa, hogy legyen egy olyan érzetünk, mintha a fejünk tetején egy apró tincsen lógna az egész testünk.

Természetesen az első benyomás nem csak a testünk megjelenéséről szól, ehhez az is kell, hogy a magunkról sugárzott benyomás másik 6 tényező képes legyen kompenzálni mindazt a diszharmóniát, amit a megjelenésünk okoz.

2. benyomás: A figyelem megszerzése

Minden, amit teszünk, az időről időre felhívja a figyelmet a környezetünk számára.

  • Aki erőteljesebben kommunikál, esetleg agresszív, annak azért jár a figyelem.
  • Aki hangosan telefonál, zenét hallgat vagy beszélget valakivel, annak azért jár a figyelem.
  • Akin látszik, hogy nehezebben jár, vagy babát vár, gyerekkel közlekedik, annak azért jár a figyelem.
  • Aki elegánsan öltözik, vagy pont ellentétesen, munkásruhában jelenik meg valahol, annak azért jár a figyelem.
  • Aki nagy csomagokkal jelenik meg, annak azért jár a figyelem.
  • Akinek harmonikusak a mozdulatai, kedves és segítőkész, annak azért jár a figyelem.
  • S mindenki pontosan tudja, milyen érzések jönnek fel bennünk egy rendőr, egy mentő vagy egy szerzetest megpillantva.

Ne tévesszen meg senkit a felsorolás! Aki megpróbál nem túl sok vizet zavarni, s nem akarok kihívó lenni, mert bele akar simulni a tömegbe, az is egyfajta figyelem felhívás. Pont azok számára, akik ugyan így nem akarnak kitűnni.

Amikor a 10+10 alkalmas elengedés programon az első benyomás fejlesztésén is dolgozunk, akkor semmi mást nem teszünk, mint a figyelem megszerzését, mint önkéntelen folyamatot tudatosítjuk.

Ránézünk arra, miként hatunk a világra, mennyire harmonikus ez a hatás, s minden zavaró elemét megpróbálunk elengedni. Lépésről lépésre.

Néha a céljaink elérése nem megy gördülékenyen.
Olyankor előfordul, hogy erősebb eszközökhöz nyúlunk…

3. benyomás: önmagunk megmutatása

Amit mondunk s ahogy mondjuk az egy üzenet a világnak.

Üzenet, hogy én ez vagyok, ezt képviselem, számomra ez a fontos. S sok esetben a cselekedeteink sokkal beszédesebbek, mint a mondataink.

Tehát a cselekedeteink nem csak felhívják ránk a figyelmet, de ezernyi üzenetet is hordozni fognak az értékrendünkről, a világlátásunkról, a céljainkról és a várható reakcióinkról.

S ennek bizony lesznek következményei szinte mindenkinél. Érzések és gondolatok áradata fog megjelenni a körülöttünk lévőkben. Mert beindul az ítélkezés,

A környezetünkben többé-kevésbé tudatosan mindenki fel fogja mérni azt, mennyire felelünk meg  a másiknak, s mennyire passzolunk bele a világukba.

Ami egy igen megterhelő helyzet, mert amíg nem mérem fel azt, mennyire vagyok biztonságban egy adott helyzetben, addig bizony jelen lesz mindenkiben a stressz. Bennünk és másokban is.

Sok száz érzelmi állapotunk van, melyek hatása egy picit mindig más.

4. benyomás: adottságaink

Minden, ami számunkra adott itt és most, az ugyan úgy meg fogja határozni azt, ahogyan hatunk a világra, mint a cselekedeteink és a megjelenésünk.

Ha fázósak vagyunk, akkor biztosan melegebben fogunk felöltözni, mint egy olyan ember, aki télen is pólóban megy ki hógolyózni.

Ha alapvetően szeretünk gondolkodni, s képes vagyunk rendet tartani a fejünkben, akkor  egy krízishelyzetben is könnyebben gondoljuk át a lehetséges lépéseket. Szemben azokkal, akik folyamatosan elvesznek a gondolataik és érzéseik erdejében.

Ha nyitottak vagyunk a világra, s hajlamosak vagyunk sokféle dologgal foglalkozni, nyitottabbak leszünk az újdonságokra. Szemben mondjuk azokkal, akik mindig a megszokott dolgaikhoz ragaszkodnak.

S természetesen akik hajlamosak és képesek a változásra, azok sokkal könnyebben képesek elengedni a nehézséget okozó mintáikat, mint azok, akiknek a változás gondolatától is feláll a szőr a hátukon.

Az énképünk soha sem tökéletes!

5. benyomás: Törekvéseink, amik mozgatnak

Az életünk szép, ha azzá tesszük. De az, hogy számunkra mi a szép, az örömteli és a boldogító, az egyénenként és időszakonként változik.

Mindaz, amit 5-10 éve akartunk, annak egy része ma már nem fontos abban a formában számunkra. Vagy mert már elértük, vagy mert már nincs akkora hangsúly rajta, vagy mert elmúlt már az a helyzet, ami fontossá tette.

Ettől függetlenül minden ember életének van egy iránya.

Van, hogy az életünket tudatosan alakítjuk, céltudatosan haladunk abba az irányba, amit el akarunk érni, s ez mások támogatását vagy ellenállását is kiválthatja.

Míg mások inkább össze-vissza cikáznak, mert nem abba az irányba haladnak, amerre menni szeretnének, hanem azzal törődnek, mit nem akarnak az életükben megtapasztalni.

Amikor a a célállítás kerül terítékre a 10 + 10 alkalmas elengedés program második részében, akkor ezt a két törekvést szoktuk egyesíteni. Megfogalmazzuk mindazt, amit el szeretnénk élni (egy egyszerű csavart beletéve), s minden ellenállást, ami ennek kapcsán feljön, tudatosan elengedünk.

Törekvéseink és a mozgatórugóink megtisztítása a görcsöléstől, s a kudarcaink emlékétől nem megy egy csettintésre, de nem is lehetetlen vállalkozás. Csupán az kell hozzá, hogy képesek legyünk huzamosabb ideig dolgozni rajta.

A személyes benyomásunk nem egy megváltoztathatatlan adottság.
Bárki átformálhatja sok-sok tudatos választás eredményeként.

6. benyomás: félelmeink és görcsöléseink

Bármennyire is szeretnénk elrejteni a múltunk hatását, attól teljesen sosem szabadulhatunk meg. Mindig lesznek olyan helyzetek vagy olyan összetevői egy helyzetnek, ami számunkra nem feltétlen komfortos.

Ilyenkor ösztönösen összerezzenünk, s igyekszünk a belső világunkból kevesebbet megmutatni. Mert azon ponton sokkal sebezhetőbbek vagyunk mint máshol.

S lehet hogy ez nem mindenkinek nyilvánvaló, de az összehúzódott állapot ki fog hatni a testtartásunkra, a mozdulatainkra, a hanghordozásunkra, a mondataink megfogalmazására épp úgy, mint a figyelmünkre és az ösztönös védekező reakcióinkra.

Amit ennek kapcsán mindig fontos tudatosítani, hogy ezen reakcióink normálisak. S ha van elegendő bátorságunk megmutatni azt, hogy egy helyzetben nem érezzük magunkat totálisan magabiztosnak, az sokkal egyszerűbbé teheti nekünk s a környezetünknek is a helyzeteket.

Egy dolgot viszont ne felejtsünk el. Az elfogadás nem egyenlő a beletörődéssel. 

Attól, hogy nekem korábban nehézségeim voltak a céljaim elérésében, az nem feltétlen kell, hogy azt eredményezze, hogy én soha sem érhetem el a céljaimat.

Mindenütt, ahol korábban kudarcot vallottam, meg tudom változtatni az érzéseim, a gondolataim és a cselekedeteim, ha elegendően elkötelezett, kitartó s nem kicsit bátor vagyok. S ennek lévén megváltozhat az életem.

A félelem megvadítja
az embereket

 

 


Ki mondja mindezt?

Mutasd meg ezt az írást az ismerőseidnek is!
Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Az önismeret és az elengedés útján te lépdelsz!

    Az oldalon szereplő megállapítások csak az én véleményem tükrözik.

    Az oldalon szereplő írások saját élethelyzetre való alkalmazása mindenkinek a maga feladata és felelőssége.

    Szükséges esetekben az itt leírtak alkalmazása nem helyettesíti az orvosi vagy pszichológusi kezelést.