A lelki nyugalom 10 törvénye

Boldog XXIII. János pápát a világ plébánosaként emlegették. Egyénisége közvetlen és barátságos volt minden ember felé.

Megfogalmazott 10 olyan irányelvet, mely a lelki nyugalom megtapasztalásához közelebb vihet minket. Vannak benne kifejezetten keresztény ihletettségű pontok is, de mindenből lehet tanulni.

Fontos annak megértése, hogy ezek nem kötelező érvényű szabályok, amik révén el lehet érni a lelki nyugalom állapotát, s másképp pedig nem, hanem ezek lehetőségek hozzá. S van, ami számunkra működik, s van, ami nem.

Persze lehet, s szerintem érdemes is azon dolgozni, hogy minél többféle módon megélhessük a belső nyugalom állapotát, de ha valamelyikre rágörcsölünk, hogy nem megy, attól nem leszünk boldogabbak. SŐT!

1. Ma megkísérlem úgy átélni a napot, hogy nem akarom egyszerre megoldani életem összes problémáját.

Tehát mindennek adok elegendő teret. Belátom korlátaimat és ennek megfelelően igyekszem cselekedni. Megteszem mindazt, ami tőlem telik, de nem terhelem magam túl, s nem várok el magamtól (sem másoktól) akkora erőfeszítést, mely már a normális élet lehetőségét lehetetleníti el.

2. Ma igen nagy figyelmet fordítok a fellépésemre: senkit sem bírálok, sőt arra sem törekszem, hogy másokat helyreigazítsak vagy kijavítsak…csak magamat.

A szerénység és az alázat segít a büszkeségünket a helyén kezelni. Semmi nagy talány nincs ebben. Csupán amikor azt vesszük észre, hogy egy helyzetben mások szemében keressük a szálkát, akkor egyszerűen álljunk meg, nézzük meg, mi hol vétünk egy helyzetben, az ítélkezésen túlmenően.

3. Ma boldog leszek abban a tudatban, hogy boldogságra születtem…nem csak a másvilági, hanem az evilági boldogságra is.

Itt is egy általános igazsággal kerülhetünk kapcsolatba. Aki minden nap megteszi azt a keveset, mely a fejlődéshez és a változáshoz szükséges, annak változni is fog az élete. Aki ezt nem teszi, csak várja a csodát (a feltámadást), azzal semmi jó nem fog érdemben történni.

Fontos!

Ez az írás csak a felszint mutatja be, az átalakítás útját nem.

Ahhoz, hogy a teljes képet lásd, tudnod kell azt is, hogyan tudod átformálni mindazt, ami az életedben van.

Mert csupán az önismeret nem adja meg azt a szabadságot, amit megélhetnél a mindennapokban.

Az átalakulás útja --->

4. Ma alkalmazkodom a körülményekhez anélkül, hogy megkívánnám: a körülmények alkalmazkodjanak az én kívánságaimhoz.

Az érzelmi rugalmasság és a körülményekhez való alkalmazkodás a siker záloga. Minden helyzetből akkor tudunk a legtöbbet kihozni, ha abból indulunk ki, ami épp a jelen pillanatában lehetséges számunkra.

Semmi értelme az ego játékainak bedőlni. Választhatjuk azt is, hogy mi csak tesszük a dolgunkat, mindenféle elvárás és feltételszabás nélkül.

5. Ma tíz percet szánok az időmből egy jó olvasmányra, amint a táplálék a testi élethez, a jó olvasmány a lelki élethez szükséges.

Ahhoz, hogy érdemben tudjuk formálni az életünket, érdemes nem csupán néhány megoldási módot ismerni, hanem amennyit csak lehetséges. Érdemes ismerni és elmélkedni mások által megértett összefüggéseken. Mert teljesen felesleges mindenben felfedeznünk a spanyol viaszt.

6. Ma elvégzem a napi jótettet és senkinek sem dicsekszem vele.

A jó tett helyében jót várj elvének egy gyakorlatias megfogalmazása. Tegyük a jót, mert jót tenni természetes, de ne ennek révén akarjunk kitűnni.

7. Ma olyasmit teszek, amihez semmi kedvem sincsen, ha gondolataimban sértődöttnek érzem magam, gondoskodom róla, hogy senki se vegye észre.

A pápa kérése nem kevés. Mindenkitől olyan erőfeszítést kér, amire csak nagyon kevesek hajlandóak.

  • Tanuljunk újat;
  • Tegyünk olyat, amit nem szeretünk;
  • Az érzelmi ellenállásunk fedjük el;
  • S úgy tegyük mindezt, hogy a maximumot beleadjuk.

Ezt nevezik a menedzserképzés területén a komfortzóna átlépésének. Nem egyszerű, s nem is mindig örömteli.

Én az ilyen helyzetek kapcsán megjelenő érzelmi ellenállást nem fedném el. Inkább feloldanám, s keresnék valami jót a nem szeretem tevékenységben.

Tudom, nem ezt kérte tőlünk boldog XXIII. János pápa, de ezt betudom annak, hogy az én megközelítésem egy picit más. A valódi cél ugyan az marad. Érjük el, hogy a bennünk lévő ellenállás ne okozzon másoknak kellemetlenséget.

A minőségi élet legtöbbször az apró dolgok nagyszerűségén múlik. De attól még jó észben tartani, hogy a kávé és a tea egy érzelmi feloldóeszköz is.

8. Ma új, részletes programot állítok össze. Talán nem ragaszkodom hozzá pontosan, de megfogalmazom és két rossztól tartózkodom: a hajszától és a határozatlanságtól.

A tervezés mindennek az alapja. Ha képesek vagyunk határozott képet alkotni annak kapcsán, mit szeretnénk elérni az életben, annak révén minden más kérdés idővel elrendeződik az életünkben.

9. Szilárdan hiszek – akkor is, ha tények az ellenkezőjét mutatják – abban, hogy az isteni Gondviselés úgy törődik velem, mintha egyedül volnék a világon.

Ez tipikusan az istenhit alapú megközelítésről árulkodik. Ha nekünk ez fura, akkor is érdemes megérteni a lényegét ennek a feladatnak.

  • Tegyünk meg mindent annak érdekében, ami tőlünk telik
  • S minden olyan tényező, mely nem rajtunk múlik, azt bátran és könnyedén engedjünk el.

10. Ma nem félek, és különösen örülök mindennek, ami szép és hiszek a jóságban. Nekem adatott meg, hogy tizenkét órán át jót tegyek.

Alakítjuk a világot, ahogy látjuk azt. A mi felelősségünk, hogy az életünk milyen irányba megy. Aki kívül keresi az okokat, hogy miért nem tudott valamit elérni, az meg is fogja találni. Aki pedig annak a módját keresi, hogy hogyan tud valamit megoldani, az pedig azt fogja meglelni.

Az igazi boldogság úgy nyilvánulhat meg az életünkben, ha törődünk magunkkal és másokkal.

Személyes tapasztalatom

Ezen lista olyan viselkedési és érzelmi működésekről szól, mely közül nem mindegyik megy magától. Törekednünk kell rájuk, extra figyelmet érdemel, s rengeteg energiát követel az ezzel való foglalatosság.

Miközben a pénz, idő és energia Bermuda-háromszögében sokunk nap mint nap elveszik. Mert a minket érő hatásokat nem tudjuk úgy kezelni, hogy ne legyünk folyamatosan a saját komfortzónánkon kívül.

Aminek hosszabb távon nem igazán van jó vége. Ennek az eredménye előbb-utóbb a stressz ezernyi formájának a megjelenése, mely egyenes út a kiégéshez és a depresszióhoz.

Tehát hiába akarjuk mondjuk a fenti igen magasztos célokat elérni, pont az ellenkező irányba halad az életünk. Ugyanis a komfortzónánkat csak úgy tudjuk érdemben tágítani és formálni, ha a azon belül vagyunk. S ahhoz bizony tudatosság és éberség kell.

Amikor engem valaki megkeres, hogy segítsek neki, az első és legfontosabb feladatom többnyire annak megtanítása, hogyan lehetséges úgy helyt állni a mindennapokban, hogy közben jól is érezzük magunkat. Ami azt jelenti, hogy érdemi időt vagyunk képesek a komfortzónánkon belül is tartózkodni.

Mutasd meg ezt az írást az ismerőseidnek is!
Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

  • Ki mondja mindezt?


    Matits Viktor (Maci)

    önismereti mentor,
    elengedés tanár

    A legfontosabb célom, hogy minél több embert hozzásegítsek egy könnyebb és örömtelibb élethez.

    Melyben ugyan a nehézségek és a kihívások nem szűnnek meg, de nem is tesznek minket egy érzelmi és mentális hullámvasútra.

    Mindezt egyszerűen, könnyen és realíve gyorsan.

    Teszem azt annak ellenére, hogy nem vagyok

    sem pszichológus,
    sem pszichiáter.

    Csupán egy gyakorló buddhista, aki a tudatosság útját járja több, mint 20 éve.

    Amikor meglátjuk azt, hogy hogyan tesszük az életünket nehézzé és bonyolultá, akkor vagyunk képesek azt megváltoztatni.

    De ez nem mindenkinek lehetséges!

    Éveken át bevettem azt, hogy minden megváltoztatható, csak akarni kell. Ez szép és jó, meg sokaknak hitet ad, de a valósághoz semmi küze. Pontosabban valakinek igaz, valakinek meg nem

    Akiknél a mentális és érzelmi nehézségek átvették az irányitást, s mindenben csak a nehézséget látják, s nem képesek a mindennapok szintjén jól működni, annak mindaz, amit leírok ezen az oladon túl nagy ugrás.

    Felismerhetik, hogy amit leírok, az rájuk is igaz, de mivel nem tudnak a mélyére nézni az életüknek, csak egy okká és igazolássá válik számukra arra, miért érzik magukat rosszul, s miért kell még mindig mások támogatását igénybe venniük.

    Épp ezért akik ilyen mentális állapotban vannak, azoktól mindig azt kérem, hogy keressenek egy pszichológust vagy egy pszichiátert, mert ők azok, akik nekik tudnak segíteni.

    Belső úton járás

    Aki képes a saját életéért felelősséget vállalni, s ténylegesen változtatni szeretne az életén, annak két ajánlatom van:

    Az érzelmek elengedése egy olyan előadás illetve meditáció sorozatot jelent, melyben az akadályozó és a romboló érzések elengedése révén át tudjuk élni az örömteli és felszabadító érzéseket.

    Ezen a hat felvételen több mint 200 érzelmi állapotot veszek sorra, melyekkel tudatosan dolgozva érdemben átalakulhat bárki élete.

    Természetesen vannak olyan helyzetek, amikor olyan sok minden van jelen az életünkben, hogy "a fától nem látjuk az erdőt". Ilyenkor kicsit többre van szükség, mint pár érzést vagy gondolatot elengedni.

    A személyes konzultáció(ko)n abban tudok neked segíteni, hogy az összetett, sok tényezős akadályaidon is túl tudjál lépni.

    Egy apró és fontos figyelmeztetés!

    • Ha azt szeretnéd, hogy valaki simogassa a lelked, nem én vagyok a te embered.
    • Ha azt szeretnéd, hogy motíváljalak s lelkesítselek, akkor is jobb, ha mást keresel.
    • Ha viszont ahhoz kell az inspiráció és támogatás, hogy elengedd a nehézségeid, belső nyugtalanságod forrását, akkor bízvást számíthatsz rám.

    Őszintén és egyenesen mindig meg szoktam mondani azt, amit látok, s mindig meghagyom a szabad választást, hogy a meglátásaimmal azt csináljon, amit akar. Egyszerűen azért, mert tudom, hogy ahogyan én látom a világot, az nem mindenkinek befogadható.

  • A te utadon te lépdelsz:

    Az oldalon szereplő megállapítások csak az én véleményem tükrözik.

    Ezen cikkekben leírtak saját élethelyzetre való vonatkoztatása mindenkinek a maga feladata és felelőssége.

    Szükséges esetekben az itt leírtak alkalmazása nem helyettesíti az orvosi vagy pszichológusi kezelést.