Az önmegvalósítás lényege

Egy virágzó cseresznyefa-sor
A kínaiak szemében a cseresznyevirágzás nyugodt békéje fejezi ki a boldogság állapotát…

Az önmegvalósítás a belső út legmisztikusabb területe. Annyi mindent állítanak róla, hogy az már a tündérmesék világát is kinövi. Miközben annyi összetevője van, hogy az összes társadalom-tudomány területét szétfeszíti.

Ha megértjük az önmegvalósítás célját és képesek vagyunk túllépni az ezernyi külsőségen, akkor az egész történet befogadhatóvá válik és túllép a megértés hiányából adódó homályon és zavarodottságon.

A belső harmónia pont attól megfoghatatlan, hogy nincsen oka, nem lehet közvetlenül megtapasztalni vagy elérni, s pont ezért az önmagunkra találás nem lehet cél sem, csak mellékterméke valami másnak.

Egyetlen dolgot tehetünk, eltávolítjuk az összes akadályt az életünkből, mely a boldogság és teljesség érzetének megtapasztalását akadályozhatja, s tesszük mindazt, ami épp elénk kerül, minden fogalomalkotás és elvárás nélkül. Tovább Az önmegvalósítás lényege

A mindfulness “átalakító” hatása

Ha megnézünk a különböző tudat-átalakító módszereket, sok esetben azt tapasztaljuk, hogy a nem kívánatos, nem szeretem állapotokkal kezdenek el bőszen dolgozni. Fogadalmakkal megpróbálják elkerülni mindazt, ami fáj, megkísérelik valamilyen ellenszerrel csökkenteni vagy átalakítani a múltjuk tátongó sebeit.

A mindfulness gyakorlatban a jelen pillanatra összpontosítunk, elvéve az energiát a múlt fájdalmas emlékektől. Igazából ez egy kerülőút arra, hogy a korábbi érzelmi sebeinket begyógyítsuk. Mert aminek nem adunk energiát, az elkezd csökkenni, s így a múltunk spontán elkezd meggyógyulni.

Tovább A mindfulness “átalakító” hatása

Mindfulness (éberség) gyakorlat

A gondolatok, érzések teljesen átjárják a mindennapjaink, gúzsba kötve azt. A mindfulness (éberség) gyakorlata megadja nekünk azt a szabadságot, hogy a gondolatok és érzések börtönéből kiléphessünk.

A mindfulness (éberség) buktatójáról szóló írásomban volt öt pont, ami megmutatta azt, hogyan érdemes a mindennapi életünkbe bevinni a mindfulness, az éber jelenlét gyakorlatát. Mert az igazi éberség tudatos anélkül, hogy bárminek igazából a tudatában lenne.

Aki csak a gondolkodását erőlteti, az nincs jelen. Az csak a tudatának a tartalmát igyekszik tudatosítani, s jó esetben nem akarja mindenáron megőrizni azt, ami folyton változik.

Tovább Mindfulness (éberség) gyakorlat

A mindfulness gyakorlás félreértése

A mindfulness tudatossággal teljes állapotot jelent. Mondják éber jelenlétnek is.

Időről időre megjelennek bátor önkéntesek, akik mindfulness név alatt olyan gyakorlatokat osztanak meg, aminek a forrás az ind hagyományban gyökerezik, s semmi köze a valódi éberség gyakorlatokhoz.

Nézzünk meg egy ilyen “egyszerű mindfulness gyakorlatot”, annak utasításait követve próbáljunk meg 10 másodpecig gyakorolni az éberség meditációt. S figyeljük meg, mi történik. A saját tapasztalataim is megosztom, s azt is, miért nem nevezhetjük ezt a fajta meditációt valójában éberség meditációnak.

Tovább A mindfulness gyakorlás félreértése

A halál és az elmúlás tudatosítása

Életünk egyetlen biztos pontja a halál ténye. Minden más csak lehetőség, a helyzetek és körülmények folyton változó kereteinek a függvényében zajló történések sorozata. Hogy ezt mennyire tudatosítjuk, illetve mire használjuk, az már csak rajtunk múlik.

Sokan azt hiszik, hogy a halál egyenlő az elmúlással, de minden misztikus arról beszél, legyen az akár nyugati, akár keleti, hogy a halál csak egy átmenet két időszak között. Tibetben külön szó is van rá. Azt mondják, hogy bardó, azaz köztes lét. Az életre is ezt mondják, az álmodásra és halálra is. Mindegyiknek van eleje és vége, s van egy köztes szakasza a két végpontja között.

Tovább A halál és az elmúlás tudatosítása