A kézrátételes gyógyítás lényegi része nem a technikáról szól. A módszer csak másodlagos szerepet tölt be, az ember, a kezelő a lényegi meghatározó pont. Amennyiben a kezelő belső világában valami rendezetlenség tapasztalható, az a munkáját is befolyásolni fogja, mely sok kellemetlenség forrása lehet.
Gyógyító kezek
A kéz érintésével történő gyógyítás története Jézus és Buddha élettörténetében jelenik meg először írásos emlékeinkben. Habár már ez ősi idők óta jelen van az életünkben.
Gondoljunk csak a kisgyerekeknek adott gyógyító puszira, mely pont ugyan ennek a történetnek egyik megnyilvánulása. Az ehhez szükséges „spirituális” tapasztalatot a kisgyerek és az anyja közötti szoros kapcsolódás teremtette meg.
Ma már sokan kutatják a kézrátételes gyógyítás mechanizmusát, sok tudományos leírása is készült róla:
- Készítettek gyógyítók kezéről hőfényképeket is, sőt
- komplett gyógyításokat is felvettek arra érzékeny technikákkal.
Barbara Ann Brennan Gyógyító kezek című műve ennek a technikának az alapkönyve szerte a világon. A könyvben rengeteg fotó és ábra található, mely ennek a megközelítésnek az eredménye.
A könyvben ismertetett módszer az auralátás eléggé nehezen bizonyítható képességére épít. A könyv technikáinak lényege az aurában látható mintázatok mentális kijavítgatásáról, “helyrehozásáról” szólnak, mely akár igaz is lehet, habár ezen megközelítés kapcsán érdemes óvatosnak lenni.
A bemutatott technikának alapvető feltétele, hogy az ember energetikai rendszere jó állapotban legyen. Ezért rengeteg olyan, főleg fizikai gyakorlat is szerepel a könyvben, mely az egészség és az energikus állapot megőrzését szolgálja.
De ez a fajta megközelítés nem a belső lényünkre irányul elsősorban, hanem a fizikai lényünk külső, nem mindenki számára érzékelhető burkainak javítgatására. S nem igazán szól a belső lényünk átformálásáról
Spirituális gyógyítás alapjai
A technikailag túl hangsúlyos világunkban a megoldás és az eredmény került előtérbe. Ennek következtében a gyógyítás, illetve a gyógyulás spirituális vetületéről egyre kevesebb szó esik ma már. Nagyon sok ember nem is hallott ezekről, pedig az egész történet lényegi része ezen áll vagy bukik.
A spiritualitás lényegi formáinak semmilyen eszközre vagy szimbólumra nincsen szüksége. Mert nem a technikák használatában van a lényeg, hanem a megélésben, a tapasztalatban. Mely túllép az elképzelések és elvárások kusza világán.
A gyógyításokhoz használt szimbólumok és mantrák akkor kerülnek előtérbe, amikor a megvalósítást elért mesterek a megélt spirituális tapasztalatokat meg szerették volna osztani. A különböző tapasztalásokat szimbólumok és mantrák révén adták át az arra alkalmassá vált tanítványaiknak, így megőrizve, továbbadva a tudást.
A megkapott tanítást ezután a tanítvány éveken át használta, gyakorolt vele, mint ahogyan a mantrákkal szokás, hogy a megkapott átadás ténylegesen a részévé váljon.
Gyógyító jelek hagyományai
Önmagában a gyógyító jel(ek) nem hozzák el azt a tapasztalatot, amit a szimbólumokba belekódoltak. Van egy olyan része ugyanis a szimbólumok használatának, amiről nagyon keveset beszélnek.
- Ha a reiki, a pránanadi, a najapi stb. szimbólumait csak arra használjuk, hogy „gyógyítsunk” velük, az nem fogja megadni azt a sokrétű tudást és tapasztalást, amit az ősi tanítók ezen jelekbe belekódoltak.
- A szimbólumok használatának 9 módja van. Mindegyik ismerete és használata fontos ahhoz, hogy a szimbólumok összes aspektusa megnyilvánuljon.
- Ezekről keveset hallani, mert a legtöbb tanár sem feltétlen hallott róla, illetve nem tudatosan gyakorolja azokat.
- Ezen hatások felfedezésének a legjobb módja a rendszeres belső munka, a meditáció. Ehhez kiszakítani az időt az életünkből nem kevés elkötelezettséget és következetességet igényel.

A spirituális, kézrátételes gyógyítás alapja a saját belső lényünk felfedezése és megszelídítése.
Spirituális gyógyító munkája
Ezek ismeretében talán nem meglepő, hogy egy valódi spirituális gyógyító munkája sokkal többről szól, mint emberek gyógyításáról:
- Egy gyógyító legfontosabb munkája mindig önmagával van. A napi rendszeres öngyógyítás. Mert az elmélyülés és önmagunk rendbetétele nélkül egy gyógyító ember nagyon hamar kiégne.
- A második komoly munkája egy spirituális gyógyítónak, hogy folyamatosan támogatja és ápolja a környezetét. Egy spirituális gyógyító folyamatosan dolgozik a környezete jobbításán. Ez a belső elhívásából következik, és semmi köze az imázshoz vagy az elvárásokhoz.
Az első két része a munkának gyakran nem is igazán látszik. A legtöbb spirituális ember ezen munkájáról keveset vagy szinte semmit nem beszél. Csak teszi, mint minden más hétköznapi dolgot az életében.
- A harmadik része a gyógyító munkájának az, ami többnyire látható, érzékelhető. Amikor effektíve a hozzá fordulókkal foglalkozik. Ami nem való mindenkinek, mert rengeteg belső erőt és tapasztalatot igényel.
Éppen ezek miatt én mindenkit óva intek attól, hogy a képességeire alapozva nagyon gyorsan elkezdje az életét a spirituális tanítások terjesztésének szentelni. Kell hozzá a belső érés és a rengeteg saját tapasztalat.
Mutasd meg ezt az írást az ismerőseidnek is!